Thursday 27 November 2014

Fighting for a good cause - Hyvän asian puolesta

                      Worldwide, there are an estimated 27 million people caught in the mire of human trafficking.
LightsOn-project is trying to spread the word about modern slavery, bring it to light.

27 people were asked to join to this campaign and tune one lampshade. These shades will be sold next 
month for this cause. I was one of those who they asked to join this project and I said yes!

Here you can see what I have done with my lampshade.


Maailmassa arvioidaan olevan yli 27 miljoonaa ihmiskaupan uhria. 

LightsON-projektilla on 27 valaisinkehikkoa, jotka tuunataan 
ja huutokaupataan VALOn hyväksi!

Minä olen yksi tuunaajista, ja lähdin projektiin mukaan sillä sekunnilla kun sitä kysyttiin, 
epäröimättä sekuntiakaan!


Kun lähdin projektiin, en vielä tiennyt, että on 27 miljoonaa ihmistä, 
jotka elävät jonkun toisen ehtojen mukaan ja jotka eivät voi päättää, mitä haluavat tehdä vaan 
joku toinen sanelee ja määrää, mitä teet milloinkin. Arvelin uhreja olevan jotain pari miljoonaa. 

Voi, miten naurettavalta se arvioni kuulostaakaan nyt, 
kun asiaan olen enemmän perehtynyt. 



Sain luvan Mika Autiolta käyttää hänen tekstejään lampunkehikon 
tuunauksessa, valitsemani teksti sopii mielestäni mainiosti tähän aiheeseen:

"Huuto hilajisuuteen herättää nukkuvat linnut.
Yksi toisensa perään ne lentävät uuteen.
Minä en. Minulla on kaipuu."

- MIKA AUTIO- 


LightsOn -projektin tiimoilta onkin silmät ja aivot auenneet apposen auki! 
Lue lisää aiheesta projektin nettisivuilta, klikklik

No comments:

Post a Comment